Незабутній листопад
(сценарій заходу, присвячений утворенню Західно-Української Народної Республіки)
силка на сценарій нижче /graffiti/zunr.doc
Свято осені
(сценарій заходу для початкових класів)
Свято проводиться у класі: зала святково прикрашена фарбами осені: листя овочі, фрукти; українські рушники; вислови про осінь, врожай. (Лунає спокійна музика).
Вчитель От і листопад стоїть на порозі, Розфарбовує гарно ліси.
Щедра осінь давно у дорозі –
І добра принесла і краси...
І красою нам очі милує,
Тішать серце рясні кольори...
І врожаєм хорошим дивує,
Усміхається сонце згори.
Діти 1. Ми сьогодні зійшлися на свято,
Щоб здружитись, як добра сім я.
Свят, нам кажуть, ще буде багато,
Як пісень навесні в солов'я.
- Але осінь у жовтому листі
В цьому році найкраща у нас.
Глянь: калина в червонім намисті
Завітала сьогодні у клас!
- Вперше в школі ми світ пізнаємо
І традиції наші, й буття.
В Україні усі ми живемо
І будуємо щасливе життя.
Троє дітей: дівчинка в українському вбранні - хліб - сіль ,1хлопчик - в'язка бубликів, 2хлопчик - кошик з фруктами
Д. Хліб наш насущний, будь в нас довіку
В кожній родині, на кожнім столі.
В трудну годину і в радість велику.
Сійся, родися на рідній землі!
Хл. Хлібом ми радо гостей зустрічаєм.
На рушникові рясному несем.
Все найдорожче, що в серденьку маєм,
Радісно друзям своїм віддаєм.
Хл. Ми ж українці, душею багаті.
Працею славен народ наш завжди.
Хочем, щоб хліб був у кожного в хаті
І не було в вас ніколи біди!
Вручають хліб гостям
Осінь, осінь,
В гості тебе просимо
З щедрими хлібами, високими снопами,
З листопадом і дощем, з перелітнім журавлем.
Входять ОСІНЬ + ВЕРЕСЕНЬ, ЖОВТЕНЬ, ЛИСТОПАД
Осінь Добрий день! В добрий час!
Рада дуже бачить вас!
Я - Осінь чарівна й ясна.
Я - дивна, наче казочка сама.
Тримаю пензлик у руках,
Малюю я в садках, в гаях.
Малюю всюди - тут і там,
Щ об догодити, любі, вам.
Я не сама до вас прийшла
Трьох братів я привела,
Їх за описом впізнайте
Як їх звати?
Відгадайте.
Вересень Перший місяць - вересень, я смачний.
Вам дарую яблука запашні,
Груші, сливи, дині і виноград -
То солодка радість для всіх малят.
Жовтень Врожай добротний зібрано без втрат.
І ось прийшов сьогодні на світанні
У гості жовтень - Вересня я брат.
Листопад Я листопадом звуся недарма,
З дерев останнє листя обриваю.
Вітер понад лісом співа - гуде –
Засипайте швидше, зима іде.
На згадку про цю пригоду запрошую всіх на ЯРМАРОК!
МУЗИКА «Ярмарок»
1 торговець Увага! Увага!
Спішіть - поспішайте!
Господарі й гості, глядіть не минайте!
На ярмарок прошу гуртом, поодинці,
На вас тут чекають чудові гостинці.
2 торговець На ярмарку нашім веселім, багатім
Є чим дивувати і є що придбати,
Тут щедрі дарунки із саду й городу
Тут пісня і жарти усім в нагороду.
ВИХОДЯТЬ ДІВЧАТА - ОВОЧІ
Диня Ви на мене подивіться,
Я дівиця круглолиця,
Жовтобока, запашна,
А до того ж і смачна.
Цибуля Я цибуля хоч гірка,
Та корисна я така.
Я й цілюща, кожен знає,
Від хвороби захищаю.
Картопля Купуйте куштуйте усі бараболю.
Варіте і смажте із сіллю й без солі
Сто страв господиня з картоплі готує,
Картопля як хліб, вона всіх нагодує.
Капуста Я капусточка гарненька,
Я кругленька чепурненька
З мене страви всі смачні
Їжте й дякуйте мені.
РОЗХОДЯТЬСЯ
1 торговець А он, дивись! Гарбуз іде зі своєю донечкою - морквинкою.
2 торговець А я чула, що він хоче їй на ярмарку справжнього нареченого знайти!
ВХОДЯТЬ ГАРБУЗ І МОРКВИНКА
Гарбуз Я - Гарбуз, я радість ваша.
Бо насіннячко смачне!
А яка із мене каша!
Словом, люблять всі мене.
Щиро, друзі, вас вітаю,
Я схвильований до краю:
Хочу донечку –
Морквинку заміж віддати.
Морквинка Я морквинка - морквиця, Молоденька, білолиця. Пийте сік із морквички
І рум'яні будуть щічки.
Гарбуз А, щоб вибрати тобі доброго чоловіка, скликав я зі своєї Городньої держави наречених. Вибирай сама!
ВИХОДЯТЬ ОВОЧІ - ХЛОПЦІ ВИХВАЛЯЮТЬСЯ
Часник Я часник біленький і такий пахучий,
І такий зубастий, і такий пекучий.
Помідор Хоч я не стрункий і на зріст невисокий
Та маю червоні гладесенькі щоки.
Гарбуз Ну, що ж? Можна і весілля святкувати.
Морква Дощик, дощик капає дрібненько
Не боюся я дощу, бо я веселенька.
ПІСНЯ ПРО ДОЩИК
1. Дощик сиплеться з кленочка,
Дощик жовтий, золотий,
А зелені ще дубочки
Хочуть осінь обійти.
2. Дощик сиплеться і пада
По стежині дріботить
І веселим листопадом
Вітер грається й біжить.
3. Дошик капає сильніше,
Грай музико, дужче грай,
Чобітки високі взую
По калюжам потанцюю.
1. В осінній день, в чарівну пору
Ти в ліс притишений пройдись.
І підніми голівку вгору –
У синє небо подивись.
2.Воно таке бездонне й чисте –
Злетіти хочеться увись!
Безмежне, гарне, урочисте...
Поглянь в блакить і усміхнись!
3.На тлі блакитного простору
Дерева в золоті стоять.
То ж підніми голівку вгору –
Там гуси - лебеді летять!
4.Щоб хліб в нас був і овочів чимало,
Всі вставали рано, на зорі.
Люди тяжко працювали.
Українці - справжні трударі!
5.А тепер вже можна відпочити,
Як зібрали гарний урожай.
Є пшениця, гречка. просо, жито,
Овочів і фруктів - через край!
6.Будуть всі і ситі і багаті.
Буде скрізь лунати пісня й сміх.
Ну, а на сьогоднішньому святі
Ми гарнесенько розказали про всіх.
7.І про моркву й часничок зубатий,
Про цибулю, редьку й буряки,
Бо зійшлись усі на гарне свято
Гарбузові дружні свояки.
Осінь Час мені уже прощатись,
Треба далі відправлятись.
З вами весело співати, танцювати
І буде мені тепер що пригадати!
. На доброму ярмарку ми побували,
Одні продавали, інші купували
Співали, сміялись та й жартували.
А тепер вже й додому час.
Нам осінь, щедра і багата
Врожай свій принесла
У кожну хату, в школу, усюди.
Нехай живуть завжди
В достатку люди!
- Свято наше закінчується. Ми бажаємо, щоб завжди на ваших столах був достаток, щоб вам було що продавати і за що купувати.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
Вимоги до особистості класного керівника
1. Суспільно-гуманістична спрямованість, яка передбачає:
- високий рівень самосвідомості, суспільної та національної свідомості;
- усвідомлення громадянського обов'язку, високий рівень політичної культури та культури міжнаціонального спілкування;
- високий рівень моральної вихованості;
- соціальну активність і відповідальність;
- володіння навичками суспільно-гуманістичної роботи, вмінням творчо працювати, використовувати й цінувати колективний досвід, критично оцінювати досягнуте;
- володіння вмінням брати участь у співпраці, співтворчості;
- здатність до прояву громадянської активності на благо суверенної України.
2. Професійно-педагогічна спрямованість, сутністю якої є:
- розуміння соціальної ролі педагогічної професії, інтерес до дитини як суб'єкта діяльності, вміння розуміти її потреби й особливості, складність і неоднозначність внутрішнього світу;
- педагогічна спостережливість; педагогічний такт.
3. Високий рівень педагогічної майстерності, який передбачає:
- знання основ предмета, завдань і категорій педагогіки;
- знання вікових, анатомо-фізіологічних та психічних особливостей розвитку учнів, соціального формування особистості; розуміння суті, мети, завдань, форм і методів виховання;
- знання індивідуально-психологічних та індивідуально-типологічних особливостей вихованців;
- володіння вміннями й навичками організації виховної діяльності школярів, визначення рівня вихованості учнів, вміннями проектування розвитку особистості в колективі, планування, відбору, узагальнення навчально-виховного матеріалу;
- володіння прийомами й засобами педагогічної техніки, вмінням встановлювати педагогічне доцільні взаємовідносини з окремими учнями, малими групами, учнівським колективом, батьками, вчителями, аналізувати свою діяльність і діяльність колективу, результати роботи.
Основні функції класного керівника
Організаторські:
- планування і координація всієї виховної роботи з класом;
- надання допомоги активу в організації класу;
- встановлення зв'язків із учнівським та педагогічним колективами, батьками, громадськістю;
- забезпечення єдності педагогічних вимог до учнів;
- ведення документації в класі;
- сприяння розвитку самоврядування в колективі.
Аналітико-узагальнюючі:
- сприяння всебічному розвитку учнів на основі вивчення і врахування їхніх індивідуально-психологічних особливостей.
Координаційно-узгоджуючі:
- У забезпечення узгодженості роботи учнівського, вчительського, батьківського колективів.
Психологічні:
- У встановлення довірливих стосунків із вихованцями,
- зняття-психологічного напруження в учнівському колективі.
Стимулюючо-гальмівні:
- активізація чи гальмування учнівської діяльності залежно від її спрямованості.
Зміст роботи класного керівника
- Вивчення учнів.
- Об'єднання учнів у колектив.
- Співпраця із дитячими та молодіжними організаціями.
- Робота з батьками, громадськістю.
- Співпраця із культурно-освітніми та позашкільними установами.
- Співпраця із шкільним психологом.
- Організація виховної діяльності: пізнавальної, трудової, художньо-естетичної, суспільно-гуманістичної, фізкультурно-оздоровчої, організаторської, ціннісно-орієнтаційної.
- Індивідуальна робота з учнями.
Зміст ВИХОВНОЇ роботи класного керівника
- Виховання високої моралі у підростаючого покоління, формування в нього українського менталітету на основі відродження національних традицій.
- Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.
- Духовно-моральне виховання, домінантою якого є орієнтація на загальнолюдські цінності.
- Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.
- Підготовка школярів до господарсько-трудової діяльності.
- Створення умов для вільного вибору учнями світоглядних позицій.
- Гуманізація педагогічного процесу, демократизація стосунків у колективі.
- Врахування інтересів дітей.
- Організація роботи з батьками.
"Золоті правила" класного керівника
- Учитель має бути особистістю, привабливою для дітей.
- Учитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину та піклується про неї, у стосунках із нею чесний і відвертий.
- Учитель має бути відвертим у стосунках з усіма учнями.
- Учитель має бути веселим, жартівливим.
- Учитель повинен раціонально використовувати свій час.
- Учитель має бути доброзичливим.
- Учитель має постійно самовдосконалюватися, розширювати свій кругозір.
- Гасло вчителя: "Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням".
- Учитель повинен реалізовувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати, підтримати в ній вогник самоповаги.
- Класний керівник має створити учнівський колектив, у якому панують доброзичливі стосунки, шанобливе ставлення один до одного.
- Педагог повинен приймати тільки обдумані рішення.
- Учителю слід любити й захищати дитину, поважати її почуття.
- Учителю необхідно виховувати в дітей самодисципліну.
- Учитель - це та людина, яка любить дітей, володіє педагогічною майстерністю, постійно пробуджує в юному серці бажання бути сьогодні кращим, ніж учора, почуття поваги до самого себе.
Схема складання психолого-педагогічної характеристики особистості школяра
1. Загальні дані.
- Прізвище, ім'я.
- Вік.
- Клас.
- Загальний фізичний розвиток.
- Стан здоров'я..
- Умови життя в сім'ї.
2. Навчальна діяльність.
- Здатність до навчання:
- особливості уваги (ступінь розвитку довільної уваги, її зосередженість, стійкість, здатність до розподілу уваги);
- рівень усвідомлення вивченого матеріалу, швидкість осмислення;
- індивідуальні особливості пам'яті (швидкість і міцність запам'ятовування, легкість відтворення);
- розвиток мислення (здатність розрізняти істотні та другорядні ознаки предметів і явищ, рівень засвоєння загальних і абстрактних, понять);
- рівень розвитку уяви.
- Старанність у навчальній роботі.
- Інтерес до занять, ставлення до навчання (сприйняття заохочування чи покарання з боку вчителів і батьків, основний мотив навчальної діяльності).
- Вміння вчитися (дотримання режиму дня, організованість, вміння самостійно працювати з книгою, завчати матеріал, контролювати себе, складати плани, конспекти тощо).
3. Особливості характеру й темпераменту.
- Яскраво виражені позитивні й негативні риси характеру: спрямованість особистості у ставленні до людей, навчання, праці, самого себе (чуйність, доброта, колективізм, ретельність, бездушність).
- Особливості темпераменту, рівень працездатності, товариськості. Переважний настрій (веселий, сумний, пригнічений), стійкість настрою, причини зміни настрою.