Субота
27.04.2024
11:14
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Нагірненський ЗЗСО І-ІІІ ступенів Ралівської сільської ради Самбірського району Львівської області
Головна Реєстрація Вхід
Структура та організація управління закладом »
Вітаємо на сайті нашої школи! Приємної подорожі по сторінках нашого сайту!!!
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 54

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Журнали, газети КОЛОСОК

Освітній портал

Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

.

Управління закладом освіти

1. Система управління закладами освіти визначається Законами України та Статутом закладу.

2. Управління закладом освіти в межах повноважень здійснюють:

- засновник (засновники) – Самбірська районна рада;

- орган  управління закладу освіти, уповноважений засновником орган, якому делеговано окремі повноваження – відділ освіти Самбірської районної державної адміністрації;

- керівник закладу освіти;

- колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада;

- вищий орган громадського самоврядування – загальні збори колективу;

- інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

Права і обов’язки засновника закладу освіти

Відповідно до ст.25  ЗАКОН УКРАЇНИ "Про освіту"(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38-39, ст.380). Верховна Рада України. 2018 визначаються права та обов’язки засновника закладу освіти.

1. Права і обов’язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються цим Законом та іншими законами України, установчими документами закладу освіти.

2. Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа:

затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них;

укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти;

розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;

затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством;

здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;

здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;

забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

3. Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.

4. Засновник закладу освіти зобов’язаний:

забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;

забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

Керівник закладу освіти

3.1. Керівник має право:

3.1.1. Здійснювати безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника закладу освіти визначаються законом та установчими документами закладу освіти.

3.1.2.Представляти заклад освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.

3.1.3. Організовувати діяльність закладу освіти.

3.1.4. Вирішувати питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти.

3.1.5. Призначати на посаду та звільняти з посади працівників, визначати їх функціональні обов’язки.

3.1.6. Забезпечувати організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм.

3.1.7. Забезпечувати функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

3.1.8. Забезпечувати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти.

3.1.9. Сприяти та створювати умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти.

3.1.10. Сприяти здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти.

3.1.11. Забезпечувати створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі: з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.

3.1.12. Розробляти, затверджувати та оприлюднювати план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти.

3.1.13. Розглядати заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування.

3.1.14. Скликати засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування.

3.1.15. Забезпечувати виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

3.1.16. Повідомляти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

3.1.17. Здійснювати інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу освіти.

3.1.18. Приймати рішення щодо діяльності закладу в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами.

3.1.19. Визначати режим роботи закладу.

3.1.20. Ініціювати перед засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів.

3.1.21. Видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання.

3.1.22. Приймати рішення з інших питань діяльності закладу освіти.

3.2. Керівник зобов’язаний:

3.2.1. Виконувати Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» ,та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою.

3.2.2. Планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти.

3.2.3. Розробляти проект кошторису та подавати його Роботодавцю на затвердження.

3.2.4. Надавати щороку Роботодавцю пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

3.2.5. Організовувати фінансово-господарську діяльність закладу загальної середньої освіти в межах затвердженого кошторису.

3.2.6. Розробляти штатний розпис закладу на основі типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, та затверджувати за погодженням із Роботодавцем.

3.2.7. Забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти, подавати її на затвердження Роботодавцю.

3.2.8. Затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу.

3.2.9. Затверджувати посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти.

3.2.10. Організовувати освітній процес та видачу документів про освіту.

3.2.11. Затверджувати освітню (освітні) програму (програми) закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту».

3.2.12. Створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану.

3.2.13. Затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, забезпечити її створення та функціонування.

3.2.14. Забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня.

3.2.15. Контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану.

3.2.16. Забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом.

3.2.17. Створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами.

3.2.18. Сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками.

3.2.19. Створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу загальної середньої освіти.

3.2.20. Сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі загальної середньої освіти.

3.2.21. Формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу загальної середньої освіти.

3.2.22. Створювати в закладі загальної середньої освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки.

3.2.23. Організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства.

3.2.24. Проходити періодичне медичне обстеження.

3.2.25. Забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу загальної середньої освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту", "Про доступ до публічної інформації", "Про відкритість використання публічних коштів" та інших законів України.

3.2.26. Здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства.

3.2.27. Забезпечувати ефективне використання і збереження закріпленого за закладом освіти майна.

3.2.28. Забезпечувати безпечну експлуатацію інженерно-технічних комунікацій, обладнання і вживати заходів з приведення їх у відповідність з діючими стандартами, правилами і нормами з охорони праці; своєчасно організовувати огляди і ремонти приміщень закладу освіти.

3.2.29. Забезпечувати проведення вступного інструктажу з охорони праці з прийнятими на роботу особами, інструктажу на робочому місці з працівниками закладу освіти; оформлення проведення інструктажів у відповідних журналах.

3.2.30. Затвердити розподіл педагогічного навантаження працівників, організовувати оптимальні режими праці та відпочинку, надання відпустки, згідно із затвердженим графіком.

3.2.31. Забороняти проведення освітнього процесу за наявності небезпечних умов для здоров’я учнів чи працівників.

3.2.32. Організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства.

3.2.33. Забезпечувати ефективну взаємодію і співпрацю з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами і організаціями, громадськістю, батьками (особами, які їх замінюють).

3.2.34. Дотримуватись етичних норм поведінки в закладі освіти, побуті, громадських місцях, які відповідають соціальному статусу педагога.

3.2.35. Звітувати щороку, а також, не пізніше, як за два місяці до закінчення строку дії Контракту на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти, які оцінюють його діяльність і за результатами оцінки можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти.

3.2.36. Виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, Роботодавцем, установчими документами закладу загальної середньої освіти, колективним договором, строковим трудовим договором.

3.3. Керівник закладу загальної середньої освіти має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України «Про освіту», та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, установчими документами закладу освіти і строковим трудовим договором.

Колегіальні органи управління закладу освіти

1. Основним колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада, яка створюється у випадках і порядку, передбачених спеціальними законами.

2. Педагогічна рада — це колегіальний орган управління ЗЗСО, створений для розв’язання основних питань освітнього процесу.

Усі педагогічні працівники закладу освіти мають брати участь у засіданнях педагогічної ради.

3.  Рішення педагогічної ради:

- вводяться в дію наказами керівника закладу освіти;

-  обов’язкові до виконання всіма учасниками освітнього процесу.

4. Повноваження педагогічної ради закладу освіти .

Закон про загальну середню освіту та статут закладу визначають основні повноваження, відповідальність, порядок формування і діяльності педагогічної ради.

 Відповідно до статті 40 Закону про повну загальну середню освіту педагогічна рада:

4.1.схвалює:

- стратегію розвитку закладу освіти;

- річний план роботи;

- освітню програму, зміни до неї та оцінює результати її виконання;

- індивідуальний навчальний план учня;

- правила внутрішнього розпорядку;

- положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

4.2. затверджує:

- установчі документи закладу освіти;

- навчальну програму;

- річний план підвищення кваліфікації педпрацівників на наступний календарний рік; 4.3. ухвалює рішення про:

- вдосконалення і методичне забезпечення освітнього процесу;

- переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків;

- відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

- продовження здобуття учнем загальної середньої освіти, зокрема й з окремих навчальних предметів, за однією з індивідуальних форм її здобуття чи переведення учня на одну з обраних ним або його батьками інституційних форм здобуття освіти;

- визнання результатів підвищення кваліфікації педпрацівника, отриманих ним поза закладами освіти;

- впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами;

- встановлення факту порушення педпрацівником академічної доброчесності та визначення виду академічної відповідальності;

- академічну відповідальність учнів відповідно до положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

4.4. розглядає питання щодо:

- структури і тривалості навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форм організації освітнього процесу;

- форм та умов подальшого здобуття учнем повної загальної середньої освіти у разі повторного непроходження річного оцінювання та/або ДПА;

- підвищення кваліфікації педпрацівників, зокрема визначення відповідних заходів;

- проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти

Громадське самоврядування в закладі освіти

1. Громадське самоврядування в закладі освіти - це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні закладом освіти у межах повноважень, визначених законом та установчими документами закладу освіти.

Громадське самоврядування в закладі освіти здійснюється на принципах, визначених частиною восьмою статті 70 цього Закону.

У закладі освіти можуть діяти:

органи самоврядування працівників закладу освіти;

органи самоврядування здобувачів освіти;

органи батьківського самоврядування;

інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

2. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти.

3. Повноваження, відповідальність, засади формування та діяльності органів громадського самоврядування визначаються спеціальними законами та ус

Форма входу

Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архів записів

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання



Відділ освіти Самбірської РДА